Kommande tävlingar
27/06 Ölandsveckan: A-final
30/06 Norrtälje Guld, Roslagsträffen
05/07 BK Björken Guld
Rapporterade tävlingar
04/05 Kerstin Strandbergs Minne - IA
29/03 Trosa BS Guld
23/03 Laholmsguldet 2024
Svensk Bridge - Spader :: Forum :: Filbyter Bridge
<< Föregående tråd | Nästa tråd >>   

Behövs ett (nytt) standardsystem?

Gå till sidan   <<      
Författare Post
Carina Wademark [12540]
Fri 01 September 2006, 20:48

inlägg: 1705
PO Sundelin[1171 skrev ...
]
Thomas Larsson[15308 skrev ...
]
Göran Peterson har fått i uppdrag att på FSB:s begäran skriva en kursbok i Stark klöver. Denna kommer troligen vara upplagd som en vanlig kursbok med möjligheter till självstudier.

´´´´


Jag hoppas verkligen att detta uppdrag INTE är det samma som att ta fram kursmaterial för gymnasiestudier!!

Ni minns väl? Det som skulle vara klart till förra hösten.
Finns det något grundsystemaktigt i detta? Skulle det i så fall kunna utnyttjas som bas?
Var finns förresten kursmaterialet?
Och om det finns - har vi någon plan på hur det ska marknadsföras på skolor och skolverk?


Gymnasiekursen är färdigskriven och klar för tryck.
De skolor som börjar med materialet nu får första lektionerna via pdf-filer medan böckerna levereras i slutet av september om jag förstått saken korrekt.

Thomas Larsson har vid ett antal tillfällen via BLIS, anslagstavlan och tidningen sökt hjälp med kontakter vid skolor för hjälp med marknadsföringen, vilken respons han fått vet jag ej.
Jag antar att de skolor som börjar använda materialet är skolor där bridgespelande lärare finns att tillgå som engagerar sig för bridgen.




.................................................................................
Gårdagen kan vi inte få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora.
Tillbaka till toppen
Webbsajt
Thomas Larsson [15308]
Sat 02 September 2006, 19:23
Registrerad medlem #15308
inlägg: 484
"Thomas Larsson har vid ett antal tillfällen via BLIS, anslagstavlan och tidningen sökt hjälp med kontakter vid skolor för hjälp med marknadsföringen, vilken respons han fått vet jag ej."

Svaret på den frågan är noll, förutom en hjälp av Maggie från Malmö som kan ha givit en ingång till Skolverket. Problemet fortfarande är att skolverket vill se kursboken innan man kan ta beslut, vilket inte är möjligt ännu.


Ibland är saker så självklara att det krävs en jurist för att missförstå det.
Tillbaka till toppen
Webbsajt
Gå till sidan   <<      
Moderatorer:

Hoppa:     Tillbaka till toppen

Forum theme loosely based on Invision Power Board
Svenska Bridgeförbundet, Karlsgatan 28, 703 41, Örebro, Tel: +46 (0)19-277 24 80