Kommande tävlingar
27/06 Ölandsveckan: A-final
30/06 Norrtälje Guld, Roslagsträffen
05/07 BK Björken Guld
Rapporterade tävlingar
04/05 Kerstin Strandbergs Minne - IA
29/03 Trosa BS Guld
23/03 Laholmsguldet 2024
Svensk Bridge - Spader :: Forum :: Skånes BF
<< Föregående tråd | Nästa tråd >>   

SM 2007

Gå till sidan   <<      
Författare Post
Leif Lundberg [20271]
Tue 07 August 2007, 11:21
Registrerad medlem #20271
inlägg: 360
Jag är också diabetiker, men det fanns ju cafeteria, så det var inget problem för mig.

Däremot fattar jag inte varför man ska börja 10.00 eller 10.30 sista dagen.
Skulle man inte kunna tänka sig att börja en timme tidigare just den dagen istället, för det är en hel del som har långt hem. 125 mil i mitt fall, och då vore det önskvärt att få komma hem en timme tidigare.

Sen tycker jag att festivalen borde ligga i Stockholm, som har utmärkta tåg och framför allt flygförbindelser för alla. Det har inte Jönköping.
Tillbaka till toppen
Björn Sörling [80438]
Tue 07 August 2007, 12:37
Registrerad medlem #80438
inlägg: 937
Jag vill inte att det ska ligga i sthlm. Jag vill inte att boende, spel och mat ska vara dubbelt så dyrt och framförallt vill jag inte att det ska ta dubbelt så lång tid att ta sig till spellokalen. Jag vill heller inte att alla vänner och bekanta ska befinna sig spridda över sthlms kommun. Nä, tar det mig några minuter extra att ta mig till jnkpg så är det värt att ha allt och alla nära intill.
Tillbaka till toppen
Mats Allgöwer [8386]
Tue 07 August 2007, 12:53
Registrerad medlem #8386
inlägg: 9
Jag kan inte förstå att inte festivalen kan hållas där jag trivs bäst.
Jag tycker också att det ska finnas restauranger i anslutning till spellokalen som serverar det jag vill ha, av gourmetklass, utan att det är kö, och att det ska kosta högst 25 kronor.
Tävlingarna ska börja och sluta så att det passar mej. har jag varit uppe sent är det väl inte mycket begärt att tävlingen startar vid lunch, har jag lagt mej tidigt startar jag gärna 08.00.
Dessutom vill jag se att givarna passar vårt system och att vi får möta klent motstånd hela tiden.
Dessa enkla krav tycker jag borde gå att uppfylla till nästa år.
Tillbaka till toppen
Tobias Törnqvist [16484]
Tue 07 August 2007, 13:00
Registrerad medlem #16484
inlägg: 92
Mycket bra Mats, håller med till 100%.
Tillbaka till toppen
Roger Wiklund [10530]
Tue 07 August 2007, 13:36
Registrerad medlem #10530
inlägg: 313
Hej,

är inne på Mats linje, men kan man inte få ned det till en tjuga för maten? Det är så krångligt att ha växel i shortsen.

mvh
/Roger Wiklund
Tillbaka till toppen
Stefan Zylberstein [84914]
Tue 07 August 2007, 13:42
Registrerad medlem #84914
inlägg: 723
Mats Allgöwer[8386 skrev ...
]

Tävlingarna ska börja och sluta så att det passar mej. har jag varit uppe sent är det väl inte mycket begärt att tävlingen startar vid lunch, har jag lagt mej tidigt startar jag gärna 08.00.


Dessutom vill jag se att givarna passar vårt system


Ja, men det önskemålet är ju numera väl tillgodosett iaf för oss som spelar sidotävlingarna.
Det är ju tre spelpass om dagen iom extra bronset mitt på dagen. Man kan kombinera dem helt fritt och många gjorde det också.
Man måste faktiskt inte spela alla tre. Det går utomordentligt bra att spela bara två av dem. Det blir rätt mycket bridge ändå.


Men vad gäller givar ja. Det var ofta mycket svåra bud-givar på den allra första brickan. Extra tufft för dem som hade tillfälliga partners, innan man vare sig blivit varm i kläderna eller fått en känsla av varandra.
För fasta par har det givetvis mindre betydelse. I själva verket är det ett bra test att man är vaken.


Gourmetmiddagar för högst 25 kr är kanske mycket att hoppas på, men liten kopp kaffe för 10 är dyrt, speciellt som jag gärna dricker ett par koppar per tävling.
Jag frågade vad stora koppen för 25 kr var. Trodde att då fick man kanske rätt för påfyllning resten av dagen. Blev visad mot några tillbringare. Ja!!! Det borde ju räcka och priset rimligt.
Men det var inte tillbringarna. Det var öl-plastmuggarna bredvid. Som borde kostat kanske 15 kr... Tanken var nog god men inte tillräckligt...



Katter bringar harmoni och glädje åt ett hem.
Många hemlösa katter söker hem!
Adoptera en. Kontakta gärna ett katthem -
även DU kan bli en vardagshjälte.


Tillbaka till toppen
Odd Bendiksen [4524]
Tue 07 August 2007, 15:26
Registrerad medlem #4524
inlägg: 97
Visst är det konstigt ... att man knappt hunnit hem från en närmast perfekt arrangerad och genomförd bridgefestival ... så är det fullt upp med trådar som bara kritiserar.
(måste erkänna att jag är lite skylldig själv)

Och i det stora och hela så gäller det ju bara petitesser.

Ska vi begära att festivalorganisationen ska följa efter oss som en sämre mor, och plocka upp efter oss, och se till att vi håller tiderna för våra måltider?

Nu ska vi ge tävlingskommitten en stor eloge för en mycket väl genomförd bridgefestival.
En speciell tack till festivalgeneralen!
Och naturligtvis den alltid närvarande Carina!

Vi ses alla i nästa festivalvecka, vart den nu blir arrangerad.
Bara det inte blir Stockholm eller Malmö ...
Tillbaka till toppen
Gå till sidan   <<      
Moderatorer: Thomas Winther [3522], Micke Melander [7164], Ryszard Sliwinski [7639], Johan Grönkvist [8342], Lars-Olof Hessle [10170], Carina Wademark [12540], Andreas Jansson [19642], Jan-Erik Eriksson [30073], Björn Holm [89793]

Hoppa:     Tillbaka till toppen

Forum theme loosely based on Invision Power Board
Svenska Bridgeförbundet, Karlsgatan 28, 703 41, Örebro, Tel: +46 (0)19-277 24 80